Kräftskiva

Jag har ju helt glömt bort att jag varit på min första kräftskiva - jag åt inte en enda kräfta!?
 
Men morsan och farsan och alla dom andra åt, dom sög och sörpla ur stjärt och ben!?
 
 
Tant Marie döpte sina kräftor - här hemma får man ivarjefall inte leka med maten.
 
Och farbror Robin ramla ner från källartrappen mitt i natten!? - Undrar vad han skulle göra i källaren?
 
Han sa att han var kissnödig? - Jag kissar i varjefall i blöjan och inte i källaren!?
 
 
Tant Josse har ätit upp Liam!? Ja han heter så min bebiskompis som inte krypit ut ännu.
 
Fast hon har inte ätit upp honom på riktigt - tror jag!?
 
Han bor i varjefall i Tantens mage -  Hur han ska komma ut, det har jag ingen aning om!?
 
Kanske farbror Joel vet!? - Hoppas, annars får Liam stanna i magen för alltid!  och då måste jag vänta tills Vidar föds och det dröjer jättelänge. (Vem vidar är det vet inte jag).
 
 
Sigge och Alice ska alltså få en lillebror. Sigge och Alice är två HÅRIGA ungar.
 
Jag vill ha en lillasyster - mamma säger att det händer när lillasyster kan bo i pappas mage.
 
Pappa ser vettskrämd ut när jag nämner det för honom - märkligt.
 
 
 

Där bodde ju jag - eller!?
 
 
Hejrå
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback