Busy baby

Det är jobbigt att vara bebis.

Man lär sig så mycket grejer, idag tog jag mig över tröskeln tex.

En hel värld har mamma och pappa gömt för mig!?

skohyllan med ALLA skor! hallå, varför har dom aldrig visat mig den!?

Som straff gör jag ALLT jag inte får och sånt dom inte gillar. Matvägrar, sovvägrar, drar i sladdar,leka med mamma och pappas datastolar, dregla på kameran och mobilerna (om jag får tag på dom) Och just nu biter jag på mammas tröja.


Jag har precis kommit på hur ROLIGT det är att plaska när jag badar och jag gör det hela tiden och mest.
Eftersom jag badar varje dag, får mamma och pappa fullt upp med ett vattenfyllt badrum var eviga kväll.

NOT MY PROBLEM! (dom plaskar oxå)


Mamma och pappa säger att så fort jag lärt mig städa ska det införas som kvällsrutin!?


kryper gör jag och jag funderar varför ingen lärt mig det tidigare!? Oj så mycket lättare det är att få tag i det jag vill ha och inte får ta.

Mitt i allt plaskande och krypande har jag varit på äventyr till Sandviken, lekt med BFF och blivit kung på ica.

Även "vandrat" runt från famn till famn av en massa släktingar - KUL - jag kände mig speciell.

Farbror David och tant Sofie kom och lekte hemma hos mig en dag. Deras "barn" är jättehåriga och gömde sig under mamma och pappas säng? föräldrarna gluffsa pizza och jag fick kolla på? Dom andra "barnen" lekte fortf kuragömma.


Ibland är Tant Marie och Farbror Robin här och leker - Jag skriker varje gång dom kommer, men sen leker jag med dom och jag visar mina skills och sen går dom hem.

Mormor och BFF brukar komma hit och dom har ALLTID en massa påsar med sig till mig!? Dom tar innehållet och jag får påsarna. Det står Max på dom fast jag heter Jack? men jag säger inget, dom är ju rätt gamla.


Ni ser, UPPTAGEN bebis.



Mycket att tänka på.


hejrå..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Himla fin bild!!!

2012-04-21 @ 14:23:34
URL: http://littleword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback