Bebis-Fas

Bebisar har en miljon faser säger mamma och hon AVSKYR dom allihopa.

Jag är inne i en fas just nu och det försvårar en del saker och jag är besvärlig på alla sätt och vis, självklart jättesöt hela tiden.

Mamman får pytte lite sömn och Pappan snarkar på som vanligt - Mamman är avis på att pappan kan sova så djupt medans hon själv hör varje liten fis från, eh pappa (inte mig) !?

Mamma menar att jag är livsfarlig nu för tiden, jag rör mig för mycket och är där jag inte får vara!?

Eftersom jag sover med mamma och pappa för tillfället, då jag lider av seperationsångest (en fas) just nu. Eller ja det är vad dom säger - det är bergis morsan som inte kan sova utan mig.


Mamma är i varjefall livrädd att jag ska vakna och ramla ner från sängen!? HUR ska jag kunna göra det när hon ligger och "sover" som en vakande hök? Omöjligt.

Pappa däremot han är mer som en blandning mellan en koala, sengångare och en zombie.

Men han är bäst min pappa - min mamma håller med.

Häromdagen fick mamma en teckning av mig och frukost på sängen fast det var min 8 månaders dag!? jättekonstigt.

Gulligt va.


Pappa är inte som andra pappor, pappa är lite bättre och lite snyggare och han är bäst på att byta bajsblöja, sådeså.


Får se när min fas gått över - då ska jag nog premiär-sova-borta hos någon - pyjamasparty hela natten lång.




Hejrå toksnören.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback