Kocko-tant

När jag var väldigt liten, bara en vecka.

Så var mamma helt övertygad om att jag skulle svälta ihjäl!?

Mamma och jag hade lite problem med amningen.


Mamma fick för sig att hon var världens SÄMSTA mamma som inte kunda amma.

Tok-Mamma, hon är ju världens bästa mamma.

Mamma pumpade så jag fick ju bröstmjölk i vilket fall.

Det var så att det kom bara pytte pytte lite mjölk när mamma pumpa, hon var lite trött efter min ankomst fortfarande.

Hon fick panik - STACKARS pappa.

Jag sov och hade det kanoners - jag var inte ens hungrig då.

Mamma grät och grät.

Först för att hon var världens sämsta mamma och sen för att hon inte kunde amma och sen för att hon inte kunde pumpa och sen för att vi inte hade någon ersättning hemma och sen för att allt var stängt eftersom det var mitt i natten och sen för att jag skulle svälta ihjäl.

Såklart mamma inte fick nå mjölk när hon var en sån där kocko-tant!?


Jag svalt inte ihjäl.

Se på mig - välmående-  tjock och lycklig.

Mamma fixa biffen till slut.


Just då tyckte varken mamma eller pappa att det här utbrottet var speciellt roligt men nu i efterhand så skrattar dom lite åt det.

Och jag med höhö.


Hejrå hejrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback