äventyr

På lördag ska jag ta med mig mamma och pappa på äventyr! Hela långa vägen till Lem där min mormor bor och sen vidare till ockelbo där min farmor och farfar bor, vi ska fira tant sofie som fyller år, hon blir skitgammal. Lika gammal som min morsa blir nästa år.

höhö.

Min mamma och pappa är dock lite oroliga då små bebisar som mig ofta blir överstimulerade  av för mycket äventyr och blir sen väldigt jobbiga när vi väl är hemma och kan slappna av.

Mamma säger SKRIKIGA!

Jag ska försöka att inte skrika men det är ganska jobbigt att vara bebis och jag blir ganska fort trött.

En aktivitet om dagen MAX utanför hemma orkar jag med annars SKRIKER jag en halvtimme varje kväll och mamma och pappa blir förtvivlade och vet inte hur dom ska trösta mig.

Sen somnar jag och det är frid och fröjd när jag sen vaknar med ett stort smile.

Glad bebis = glada föräldrar.

Jag trivs alltså bäst hemma även om det är SKITROLIGT att vara ute på äventyr.

Mamma och pappa tycker dock inte att skrik-halvtimmen är så skoj.

Dom vet att jag är så trött att jag borde sova men att jag helt enkelt inte vill sova (så mycket roligare att vara vaken).

Så nu har dom kommit på ett knep för att slippa skrik-halvtimman och tro det eller ej men mamma och pappas knep funkar och jag är "lurad".

Mamma och pappa är skitstolta...


Hejrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback