Flås och flämt i ica-kön

Vi är nu i v 28 (27 +)


I går var vi hos barnmorskan, lika trevligt varje gång.

Vi gillar våran barnmorska.

Gunnars hjärtljud låg på 160 slag i minuten och barnmorskan konstaterade att nog var han vaken.

Hon fnissade lite när hon hörde att vi kallar bäbisen i magen för Gunnar.

Allt såg bra ut och Gunnar växer som han ska och jag med.


Jag har gått upp 8 kilo sen invägningen i v 10 och ja det är väll helt ok, antar jag!? Min rygg tycker nog inte desamma och jag är lika osmidig som jag ser ut just nu.

Sammandragningar till "max" och jag försöker vara effektiv med att träna andning tills det är dags på riktigt. Funderar på att ta träningen på fullaste allvar och "träna" överallt. Jag kommer antagligen se urfåning ut i kön till kassan på ica när jag flåsar och flämtar och jag misstänker att det kommer se ännu roligare ut när Mattis faktiskt kommer stödja mig med mitt flåsande och flåsa med mig, men det bjussar vi på. (Eller hur älskling?)

Gunnar buffar på och ibland tror jag minst sagt ungen aldrig sover. FULL FART men det gillar jag.

Mina rastlösa ben har som med vinden näst intill försvunnit och jag tror att min järnbrist kan ha varit boven i det hela. Jag kämpar fortfarande med min mage, förstoppning är ingen höjdare och jag vill bajsa.

Har testat katrinplommon juice, det ser äckligt ut och är rätt sunkigt och funkar sådär.

I går på ica spanade vi in barnmatsburkarna och jag hittar denna



SKITBRA tänkte jag.

SKITÄCKLIGT säger jag och jag kommer tveka att ge våran Gunnar detta gift eller är det så att det bara är barn som gillar barnmat?

Det ser äckligt ut och det var äckligt. Jag matade Mattis och han delar min åsikt och mer därtill.

Stor diss...och jag kommer nog hålla mig till juicen.




Anna-Lena våran barnmorska "gissade" att Gunnar väger runt 1kilo nu.







Behöver jag nämna att vi längtar efter vår grabb!.

Kommentarer
Postat av: martina

men gullig!!!!! ett kilo!! :D åh!!

2011-05-28 @ 18:41:55
URL: http://supermarryo.blogspot.com
Postat av: Cicki

Testa att göra purén själv, det gör jag till Tove, det smakar inte alls som det där äckliga på burk :) Koka torkade katrinplommon så de nästan kokar sönder, fiska upp de små rackarna och mixa till slät puré, spar vattnet du kokat dom i utifall du vill ha en lösare konstens.

2011-05-28 @ 21:09:02
URL: http://onepointforhonesty.blogspot.com
Postat av: Cicki

Ja det är bara att fråga på det :) Jag tycker det är super roligt att hålla på att laga mat och poa till di små liven! :) Hon fick smaka burkmat för första gången förra veckan, men den vägrade hon äta av! :)

2011-05-28 @ 22:31:39
URL: http://onepointforhonesty.blogspot.com
Postat av: Angelica

ja verkligen skitäcklig.. men både ella och Thyra har älskat den ivf.. hehe...



hahaha.. du har nog rätt.. men jag har lite svårt att se det själv.. min pappa säger att Thyra är en exakt kopia av mig, och han om någon borde ju veta :) och jag ser ju att Ella är JÄTTElik Fredrik.. :)

2011-05-30 @ 11:07:04
URL: http://minamobilbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback