"Gunnar" Banan

Vi har en städ och tvättdag idag.

Jag och "Gunnar" har försökt städat i en veckas tid nu, det går alltså sådär med städningen.


Både "Gunnar" och jag är överens om att det är skit-tråkigt att städa så vi låter helt enkelt bli. (Eller ja vi städar men inte speciellt aktivt).


Det sägs att "Gunnar" kommer gilla samma mat  som "vi" äter nu även utanför magen, ungen kommer vara beronde av kräftstjärtar och massor av vitlök eftersom det förtärs rätt ofta här hemma eller mest hela tiden.






Kellogs K är oxå en favvo (med fil och banan).

och

Kalkon "skinka" smörgåspålägg.




Banan får mig osökt att tänka på föräldrarträffen/utbildningen vi ska på i morgon. En föräldrarutbildningen hade nämligen en "aktivitet" måla med vattenfärg och uppdraget var - vad ni tror finns i magen!?

Åker vattenfärgerna fram (jag ska bli mamma inte börja på dagis) och vi får samma uppdrag (vill dom ha den nivån så ok) kommer jag att måla en banan....







Btw så är jag i v 24 (23+4)

Och "Gunnar" är lika lång som bredden på ett A-4 ark (21cm huvud-stjärt)

Eftersom det står olika på alla olika sidor bestämmer jag att "Gunnar" väger mellan ett kaffepaket och 700g.

"Gunnar" vet nu vad som är upp och ner och jag känner hur han vrider och vänder sig i magen, märkligt och underligt men härligt härligt.


Den 5 maj beger vi oss till barnmorskan och tar reda lite mer konkret hur "Gunnar" växer och mår.


VINK...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback