Skolk!?

Ja i går skolkade vi från föräldrarträffen.

Men varken jag, Gunnar eller Mattis kände för att utföra och testa olika förlossningställningar, allra helst INTE jag.


Jag tränar på att flåsa hemma istället och jag är rätt övertygad om och jag har bestämt mig för att jag tror att det här med andning och avslappning funkar.

Fokusera mer på andning så gör det mindre ont, logiskt! Men jag vette tusan om det är så enkelt.

På tosdag har vi gått 26 hela veckor och går in i v 27, dvs den 24 maj är det exakt 3 månader kvar tills jag får testa denna omtalade andningen och Mattis får möta en flickvän han troligtvis alldrig "mött".

Jag försöker att inte tänka på hur jag kommer att betee mig under dessa förlossningstimmar och jag ska försöka att vara snäll och inte vara Mikaelak.


Förutom skolkat har vi bakat chokladbollar och Gunnar fick sin efterlängtade chokladkotte.



Gunnar gillar garanterat chokladkottar precis som mamman.


Gunnar buffar på och sparkar och har helskoj, jag njuter fortf även om jag har drabbats av sömnproblem och är numera zombie- mummy-to-be.

Antar att han förbereder mig för vad som komma ska? och jag förbereder Mattis på så vis, att när jag inte kan sova kan inte heller han sova och när ingen av oss sover...sover ju såklart inte Gunnar heller.

häromnatten fick vi äntligen sova kl 04.30 pip. Man skulle kunna tro att ungen redan är född.



Nu för tiden roar sig gunnar med att testa olika "sovställningar" i magen och ibland kan det se ut så här.



Kameran vill inte riktigt fånga rätt bild, men så där spetsig är inte min mage all the time.

Utan lite mer köttbulleliknande.


Vinkivink....

Kommentarer
Postat av: Angelica

åh men fina du!! Jag vill också.. saknar verkligen att vara gravid!

2011-05-18 @ 09:22:39
URL: http://minamobilbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback