Hej jag heter Mikaela och jag är gravid!

Ja i tisdags var vi på föräldrarutbildning.....

Jag och "Gunnar" vantrivdes, Mattis är nog lite osäker om vad han tycker.

Vi slapp och slipper i varjefall vattenfärger och uppdrag : banan.


1 av 6 träffar avklarad och vi får se hur många vi kommer kämpa oss igenom, flås-kursen är säkerligen nyttig och jag kommer förmodligen känna mig GANSKA fånig och jag kommer antagligen att få ett hysteriskt skrattanfall.



Idag går jag in i v 25 och det är precis 111 dagar kvar tills "Gunnar" ploppar ut.

Idag har vi även varit hos barnmorskan på graviditetskontroll. Tagit flera lite blod med monster-sprutan och vägt tjockis morsan samt lyssnat på "Gunnars" hjärtljud. Jag vela gråta och jag blev så där sentimental och jag kände mig väldigt hormfylld men det kändes inte som ett bra läge att bryta i hop och gråta hysteriskt (glädjetårar) för att sen inte kunna sluta! så jag tuffade till mig och kunde hantera hormonerna någorlunda.

147 slag i minuten var "Gunnars" hjärtljud, magiskt och helt fantastiskt.

Barnmorskan (som för övrigt är jättegullig och vi gillar henne skarpt alla tre) KLÄMDE och kände på "Gunnar" och jag som annars knappt vågar buffa lite lätt blev lite rädd men jag antar att hon vet vad hon gör. Vi har även klappat "Gunnar" på huvudet, tror vi!.

Granskningen sa att jag mådde bra och allt såg ut som det skulle förutom att jag hade lågt järnvärde vilket iofs brukar vara rätt vanligt när det bor en liten "Gunnar" i magen. Så nu tillkommer 3 piller extra i min pillersamling.


Igår var min mamma (1) och mamma (3) här alltså "Gunnars" mormor (1) och mormor (3). Mamma/mormor (2) får träffa köttbulle morsan och"Gunnar" en annan gång.

Vi fikade mest, det vi är bäst på.

Nu kallar soffan, vi är trötta idag.

vink..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback