Pytteliten börjar bli "stor"

Idag har jag alltså gått 16 fulla veckor och går in i v 17.

Inget spännande händer, ingen liten M som rör sig och jag tycker att växandet stå still.

V 17

Från och med den här veckan väger lilla M mer än moderkakan.

Ögon och öron har nära nog fått rätt placering och lilla M liknar alltmer en människa och hon/han kan nu gäspa.

Lilla M har tjockat på sig och fördubblat sin vikt på bara två veckor och väger nu c:a 100 gram. Hon/han har blivit hela 14-16 cm lång.

Lilla M är oxå medveten om och kan reagera på vad som händer utanför magen. Vilket betyder att Mattis sjunger ännu mera.


Nu kan man tydligt se om lilla M är en pojke eller en flicka, vi får dock nyfiket vänta till den 28 mars.


Jag blöder från både näsa och tandkött vilket är helt normalt!?.


Vi är hemma från våran mini semester. På Ockelbo marknaden höll vi på att blåsa bort och vi kom hem med 4 par pyttesmå bebbe strumpor.




Lager 157 bjöd inte på någon storm och vi fyndade destå mer.


Lilla M fick bla. en pytteliten pyjamas






Jag fick bla. min efterlängtade "Pippi" tröja (fiskartröja)






Och Mattis fick bla. ett par jättefina skor






Och alla blev glada och nöjda.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Älskar dom där tröjjorna, "pippi tröjjorna". Så sött på dom små också! (:

2011-03-06 @ 21:00:58
URL: http://annasofiaforslund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mm fast pippi tröjan är till mig :D. Minsta st var st 80 och det kändes inte så aktuellt just nu.

2011-03-06 @ 22:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback