Jag väntar en "avokado"



Jag är i V16 och lilla M är ungefär lika stor som en avokado. Ca 10cm lång från rumpa till huvud och väger ca 100g. En mycket liten bäbis =).

Det sägs dock att under de kommande veckorna kommer en växtspurt äga rum, då kommer lilla M dubbla sin vikt och bli längre.

pju trodde för ett tag att jag skulle få en mini bäbis.

Lilla M kan sparka och till och med göra kullerbyttor!? Våran lilla M är en ninja bäbis och kunde kicka redan i v 13 (det har jag sett) vilket måste betyda att Lilla M är smartare än alla andra bebbar!?

Förutom sparkas , slå kullerbyttor och slita i navelsträngen kan lilla M nu grimasera och visar antagligen sitt misstycke när Mattis sjunger för henne/honom.

Nu ska man oxå kunna känna lilla M simma runt om man har tur. Och vi som inte känner dessa rörelser tror såklart att nått är fel!? Men vi ska inte vara oroliga för vissa får vänta enda till v 20.

Jag kan bara tala utifrån mig själv, vilket jag alltid gör.  Jag kan inte påstå att jag haft några starka grav symptom alls men jag erkänner att det har oroat mig. Den här oron byggs starkare just för att hysterin runt ämnet symptom är så stort.

Det blir överdrivet och näst intill löjligt.

Det känns faktiskt mer naturligt att må som man alltid gjort, när graviditet i sig själv är ganska naturligt.

Såklart det händer massor med kroppen och hormonerna gör sitt men det är snarlikt pms.

En gång i månaden förvandlas "vi" till monster- Vi gråter och skrattar om vartannat och jag kan påstå att det är exakt densamma som när man är gravid, kanske att humörsvängarna beteer sig märkligare och mer oregelbundet och stackars Mattis inte är lika förberedd.

Det jag vill säga är att man måste inte ha miljoner starka symptom för att vara gravid. Jag är ett levande bevis.


Vissa mår illa och spyr hela sin graviditet. Vissa mår knappt illa och spyr aldrig. Inget rätt eller fel!? vi är bara olika.


Peace.

Avokado"bäbis"

Kommentarer
Postat av: Sis

Åh, jag kunde inte låta bli att läsa fast jag sitter på jobbet och har asmycket att göra. Så nu sitter jag här och är rörd med tårar i ögonen, och det kära lillasyster är DITT fel.Och ditt med förresten Mattis! Stor kram till er båda.

2011-03-01 @ 16:14:07
Postat av: Angelica

åh, nu kan jag följa allt även fast du bor så ´långt´ borta.. är det ff hemligt? Vill så gärna berätta för Jennie.. Hon ska ju ha om en!? vecka om hon får på utsatt datum!! Kraaaaaam

2011-03-01 @ 19:38:00
URL: http://minamobilbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback