10000 miljoner saker som en pytteliten bäbis behöver

På nätet härjar det 1000 olika inköpslistor att införskaffa innan barnet anländer.

Jag är redan helt förvirrad. Det står olika på alla och vad behöver man VERKLIGEN?

Jag förstår att Lilla M behöver en säng och kläder, blöjor, vagn osv


Listan är såklart lång men måste ALLT skaffas poff? Är jag en dålig mamma om jag inte köper en nässug?


Vi har redan köpt Lilla Ms fösta kläder, vi kunde inte hålla oss när dom yttepytte kläderna hängde som små minitayr kläder i butiken och bara var jätte söta.







Vi spanar på vagn och det är rena djungeln. Trehjulingar, fyrhjulningar, runda, fyrkantiga, stora, små, höga, låga, svart, vit, rosa, grön, 3000kr eller 5000kr OSV.

alla barnvagnar ser desvärre ut som space ships nu förtiden men vi tror att vi hittat lilla Ms vrålåk trots allt.

Det lutar åt en Babytravel Amsterdam 2011



Helst vill vi ha den här men då måste Bingolotta bli snäll först.



Önska går ju.

Och eftersom Lilla M är tidig i utveckling och lite bättre, tänkte vi börja med sittvagn på en gång.
(läs med ironi)

Önskelista/inköpslista kommer så småningom om någon skulle vilja skämma bort lilla M och kanske bli världens bästa tant, mormor, morfar (bonus morfar)  farmor, farfar, moster, faster, farbror gammel mormor/morfar, gammel farmor/farfar osv.. (såklart är ni redan dom bästa tycker vi och lilla M)


VINK vink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback