Lunget efter stormen


Jag blir buren hela tiden och folk pussar och kramar på mig och tokar sig och jag får mat och sova när jag vill.

+ en massa julklappar

Är det inte jobbigt att fira jul så säg!?



På väg till farmor och farfar på självaste julafton.

Jag var lite sur, jag fick sitta i baksätet!?

hmp.


För övrigt så är min pappa jultomten!?



På sant!

Han tror att ingen vet, men jag såg tomten pussa mamma jag höhö

neeeee!.




Den här fina fick jag av min kusin Hanna hon är äldre än mig och kan gå.

Sen fick jag låna Majas (min andra kusin) orm så att jag kunde sova, hon är också äldre än mig och kan oxå gå.

När jag är 10 år kan jag bergis gå!?


Annat som hänt är att Liisa försökte äta upp min Pål!? hur tänkte hon då?

morr.



När vi tomtat klart hos farmor åkte vi hem till mormor, i pyjamas!?

Höhö tok heller pappa och mamma hade inte pyjamas, bara jag.

Sen fira vi jul hos mormor dagen efter.

Och vet ni, då var Mormor tomte!?

Det är jag bergis säker på för hon hade inte en gnutta skägg och inte ens en luva!

Hon såg bara ut som mormor.

Jag fick ännu fler julklappar och ännu fler att gosa med, livet är bra härligt.

Min mamma fick dock migrän och pappa packa in oss i bilen och brummade hem till Falun.

Stackars mamma.

Jag försökte få mamma att skratta men hon bara kräktes.

Så jag hängde med pappa så fick mamma sova, höhö tokigt mamma somna först.

Mamma har en migrän mössa men den har luktat fisk!?

Pappa försökte tvinga på mamma mössan medans mamman skriker, den luktar fisk.

Pappa sa att den inte gjorde det mera, men han ljög.

Han ljög enbart för att annars skulle mamma aldrig sätta på sig mössan och när hon väl hade satt på sig den vissta han att hon aldrig skulle ta av sig den.

Trots fisklukten.

Mamma vaknade och berättade för pappa att mössan visst luktade fisk.

Pappa visste ju redan det höhö.

tokisar.


Hej svejs i lingonskogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback