En sockerbagare!?

Tant Marie (mammas kompis) bor typ granne med oss.

Hon är jätterolig, jag skrattar typ jämt när jag hör hennes namn.

Höhö.

Mamma berättade att Tant Marie skulle baka pepparkakor idag!?

Herregud tänkte jag och fortsatte dregla och stoppa händerna i munnen.

Jag har inte en susning om vad pepparkakor är? Men jag vet vem tant Marie är.

Jag kan tala om för er att min mamma berättade precis hur allt gått till och hur man gör.

Tant Marie gjorde fel.

Och det luktade bränt enda hit, sa min mamma.

Höhö tok-tant.


I morgon ska hon göra knäck!?



Knäck vet jag hur man gör,för det kan min mamma och pappa.

Man stoppar in en burk i micron med nått i = klar.

Sen häller man ner det som är i burken i formar megafort och sen äter pappa upp dom.

Jättelätt! inte ens tant Marie kan misslyckas.

baj baj.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte heller det är möjligt att misslyckas med knäck, men kan nån är det tant marie ;)

2011-12-14 @ 23:53:01
URL: http://mariebaggstrom.blogspot.con

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback