Bosse

Nu för tiden lever vi i kaos.

Alla möbler är ihop trändga i ena sidan av rummet och vi sover framför tvn på två madrasser, vilket iofs är ganska soft.

Ni kan ju tänka er att Gunnar är nöjd. Man behöver lixom inte ens kliva upp på morgonen utan bara knäppa på tv och ligga kvar och chilla!.

OM det inte vore för att mamman måste akutkissa ( dock går det långsamt fram till toan) och sen är Gunnar alltid akuthungrig hade det funkat.

Så pappa Mattis har tagit på sig uppdraget chilla framför tvn innan man knappt vaknat, med all rätt.

Denna lägenhet "äter" upp oss långsamt och Gunnar tycker att det är skitläskigt och vill därför inte komma ut.

Idag är det två veckor kvar tills Gunnars ankomst. Helst vill jag att han kommer nu men om jag ska vara ärlig så skulle det vara mer passande om en månad, då vi får nyckeln till vårat "slott".

Men att gå över tiden i över en månad känns inte som ett allternativ då jag redan börjar tro att ungen väger 12 kg.


Allt är i varjefall Medisobs fel!.

Bosse är här och hjälper oss, han är inte speciellt snygg och låter illa och tar sjukt mycket plats.




Men han luktar faktiskt bättre en mögel-Medisob och vi är glada för det.



KAOS.

Mögel-Sängen har fått flyttat in i mögel-tvättstugan, där kan den gott stå och frodas. BLÄ

Idag ska vi träffa Anna-Lena, våran barnmorska. Gunnar älskar Anna-Lena och jag är helt övertygad om att besöken hos henne är höjdpunkten för Gunnar, raskt efter att hicka och leka med navelsträngen.

Vilket okomplicerat liv Gunnar lever just nu och snart kommer stackarn ut till kaos.

Vi har dock bestämt att om ingen vill/tänker hjälpa oss (som faktiskt är skyldiga att hjälpa oss) flyttar vi till ockelbo och hem till Gunnars farmor och farfar för dom vill i varjefall hjälpa oss och ingen är gladare än Gunnar tror jag.

Gunnar kan leka med Liisa, Frasse och Pia.

Och när inte dom har tid att leka finns ju farmor och farfar

Och såklart VI.

Har han tur kanske han kan leka med älgarna.

För alla som inte förstått...möglet angriper vår lägenhet och det passar sig verkligen för våran prins eller för oss.

Varken försäkringsbolag eller Medisob vill ta sitt ansvar eller hjälpa oss så nu ger vi upp och försöker tänka på det underbara i magen och på det som blir bäst för oss just nu.

Finns varken tid eller ork för idioti just nu, även om man blir arg.

Gunnar vågar knappt komma ut för mamma är stressad, arg och ledsen men mamman har LOVAT att hon ska försöka slappna av nu när hon vet att det finns ett hem att komma hem till som inte är hem hälsofara.

Jag går tillomed lite bredbent bara för att Gunnar ska "trilla" ut.


Nu är det nog om detta och Gunnar och jag behöver en dusch.

tjoflöjt


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag har mått bra så gott som hela tiden, förutom migränen då..o det är ju jobbigt nog. Lite illamående i början..annars inget speciellt. Så jag har inget att klaga på. Börjar väl bli lite jobbigt nu, men mest för att det börjar bli tugnt o osmidig :P

2011-08-10 @ 11:27:14
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback