BabyBesök

Nu har visserligen inte "Gunnar" kommit ut men i förberedande syfte och i hopp om att han kommer snart är det lika bra att jag gör detta inlägg redan nu.

Eftersom vi kommer att bosätta oss i ockelbo första månaden blir det svårt att ha just den där första veckans egentid.

Vi kan ju inte direkt stänga in Farmor och farfar på toaletten i en månads tid (Gunnar skrattar) det går ju bara inte.

Vi kommer faktiskt uppskatta all hjälp vi kommer få och Gunnar slipper kanske ha ständigt trötta och gnälliga föräldrar.



Det är många som kommer vilja hälsa på underverket och för att göra det så smidigt som möjligt för alla parter tänkte vi som så att vi sätter Gunnar i en monter på vildmarksgalleriet och sen får alla komma och titta på honom en stund.

kl 12 - 12.15

På vildmarksgalleriet får man inte klappa djuren och då heller inte på Gunnar.

På så vis kan även dom som är lite förkylda få sig en glimt av honom oxå.

Närmast släkt kan dock få en halvtimme och även "klappa" och hålla i honom en stund.



Nä skämt o sido.

Vi kommer såklart vilja ha våran egentid och den kommer vi få.

Och alla som vill kommer att få hälsa på honom inom sinom tid.

Man kan få "klappa" på honom oxå.

Vill man byta bajs-blöja är det oxå ok.

besöken sker efter hur vi mår och vad vi orkar ( Gunnar säger att han hört att det är jobbigt att vara nyfödd och söt).

Är man dock sjuk, får man hålla sig i ett annat kvarter.


Gunnar kommer dock bli en berest liten herre då vi kommer passa på att åka runt och hälsa på när ändå pappa Mattis ska till skolan. Då passar det utmärkt för Gunnar och mamma äventyr om Gunnar orkar vill säga (Mamman kan ju aldrig tänkas vara trött!?).

Eftersom Gunnars mormor har semester nu tycker hon att det börjar bli dags för Gunnar att komma ut så hon hinner leka med honom, vi försäkrar att vi försökt med både hot och mutor och inget funkar.

Inte ens hemsk hinnsvepning (x2) ger något resultat förutom att jag än en gång sitter här med hemsk "mensvärk"  "förvärkar"  you name it men inte värre än så.

Ge mig smärta ge mig värk ( så lät det verkligen inte för en timme sen) ge mig glassdrinkar.


Om ni längtar...så LÄNGTAR vi.


Mamman är trött nu och jag tror pappan är trött på mammans "gnäll" ( Lätt hänt när man inte har ont själv)


SnällasötaGunnartaochkrypdigneråtochöppnaporten



TJOLLAHOPP..

Kommentarer
Postat av: Annica Lind

Jag njuter verkligen av att läsa din blogg. Du skriver på ett så underhållande sätt. Får hoppas att eran lillprins kommer snart. Själv gick jag över 5 dagar och de var de längsta dagarna i mitt liv. lycka till..

2011-08-22 @ 20:56:42
URL: http://snuppananni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback