Gammelmor Pilrot = Mormor Gammelmormor


I tisdags mötte "Gunnar" och jag upp mormor (Gunnars gammelmormor) och min morbror för en fika på stan.

Dom skulle sen vidare och handla, jag och "Gunnar" skulle gå hem och ta det lungt men så tänkte inte mormor så vi fick haka på resan "shopping med mormor".

Hur jobbigt kan det vara att handla med gammelmormor tänkte "Gunnar"!? nu är det så att "Gunnar" har ALDRIG handlat med gammelmormor förut så han vet inte vilken upplevelse det faktiskt är....

Nu vet han...



Jag jag har ALDRIG träffat någon som gillar att handla, handla mat som min mormor!?. Hon är som ett barn på julafton om inte värre.

Men efter att vi gått runt på samma ställe 711 gånger (hon var fly förbannad för att hon inte hitta burk-champinjoner) började mitt tålamod sakta tyna bort och var jag tvungen tala om för henne att hon gått runt och runt på exakt samma ställe och att vi har typ halva butiken kvar att syna. (inte så konstigt att vi inte hittat champinjonerna när hon tittat på samma hyllor 711 gånger och har halva butiken kvar.)

Hon är gammal och hon är virrig. Samtidigt som hon började gå mig på nerverna kan jag inte låta bli att tycka att hon är så söt min mormor. Hon ser ut som pocahontas trädet och jag som är lite extra fnissig kunde inte låta bli att små fnissa åt det vilsna "trädet" som älskar mat samt fly-förbannad för att hon inte hittar burk-champinjonerna.

Småroligt för preggo-me....och "Gunnar" var med om en upplevelse utan dess like...he liked it.


Vi (Gunnar och jag) slockna så fort vi kom hem och var minst sagt dödstrött efter shoppingrundan med gammel-tanten.


"Gunnar" har ärvt shopping beteendet av gammelmormor och har kirrat ett par nya byxor för 50 kr, stiligt.






VINK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback