Blivande dirigent...

Jag har gått in i v 23.


Och "Gunnar" väger nu strax över ett halvt kilo och är ungefär 29 cm lång från hjässa till häl.

"Gunnars" hörsel har blivit skarpare och han kan särskilja olika ljud, såväl inifrån som utanför kroppen. Han kommer att känna igen röst på tonläge och rytm när han föds. Höga ljud som "Gunnar" ofta hör inne i livmodern som tex dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäck efter födseln.


Många studier pekar på att bebisar i magen ofta gillar klassisk musik! "Gunnar" kanske är en blivande dirigent!?


Jag börjar känna mig KLUMPIG och ovig nu när min tyngdpunkt förflyttat sig och tandköttet blöder när jag borstar tänderna, ibland tror jag att jag ska förblöda. Att klä på sig är nu värre än ett spinningspass och jag blir anfådd av att bara kliva ur sängen. Jag sover som en kratta och i natt hade jag kissmaraton.



Annars är mitten av graviditeten är en bra tid att resa, så när far vi och vart!?.

"Gunnar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback