Minisemester i "vildmarken"

Jag, Mattis och såklart lilla M har varit i ockelbo på mini-"semester". Semester är kanske att ta i då vi hade fullt upp alla dagarna. Trött och jag somna till varje kvällsfilm.

"Gunnar" har fått "träffat" alla tanter (flickorna) och var den enda grabben som fick följa med på tjej-fikat.


Vi han oxå träffa mamma dvs mormor och lilla M fick "paket". Även Farmor Barbro hade  "paket" till Lilla M och Vi är helt övertygad om att "gunnar" tackar hjärtligt precis som vi.


Tiden fortsätter att gå långsamt fort och jag är nu i v 20 ( 19 hela veckor och 5 dagar) GRATTIS jag är nu halvägs och BARA 20 veckor kvar tills jag får träffa min bäbis.

I vecka 20 är "Gunnar" omkring 19 cm (huvud/stjärt) och väger i medeltal 350 g och "Gunnar" är nu lika stor som en honungsmelon.

Fram till vecka 20 är alla barn ungefär lika stora, sedan ökar skillnaderna.

Nu ska man gärna spela musik för "Gunnar" - gärna samma melodier. Både barn i magen och små barn älskar upprepningar, något som de känner igen. Nyfödda barn känner igen musik de hört under graviditeten. Till exempel kan barnet börja suga intensivare när just den melodin spelas.

Trollmors vaggsång går på repeat här hemma då det är mamman och pappans favvo. Pappan slinker in med trollkarlen lurifax oxå.

Har man tur kan man nu se barnet rörelser under hunden på magen, jag har helt glömt bort att ens kolla!? Nu kommer jag antagligen stirra mig blind på magen tills jag ser "gunnar" splattra....


Btw så säger man att om den blivande mamman är sugen på något sött så väntar ni en pojke är hon däremot sugen på något surt så är det en flicka.

Jag väntar en pojke och skulle kunna äta en hel citron varje dag och kan inte påstå att jag har nått specielt sug efter sött!. Så folkmunnen luras.


Nu ska jag stirra vidare på min mage....


bye.

Kommentarer
Postat av: Stina

Härligt med en uppdate Mickan :) gillar att läsa din blogg! hoppas allt är bra med er och att du får se lilla "Gunna sprattla" där inne snart..



kram stina & hedda

2011-04-05 @ 22:42:27
URL: http://enlitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback